HISTORIKK

Hall åpnet butikk i kjellern i gamle «Gildebygget» på kjørbekk i 2003. Alt startet med ATV og mini crossere. Han ordnet etter hvert Agenturet på mer kjente og innarbeida merker som SMC og CPI. SMC er forøvrig Norges gjennom tidene mest solgte ATV-merke. Det var opprinnelig Waldemar i Mizzuki som hadde enerett, så det var ingen selvfølge at Hall fikk parallellimporten. Mizzuki hadde på denne tiden et landsdekkende forhandlernettverk bestående av på det meste 60 forhandlere. De hadde altså landets største forhandlernettverk, så at Hall fikk dratt dette i havn var et viktig steg i riktig retning.

Hall solgte SMC produkter stort sett direkte til sluttbruker, kun med få unntak. På denne måten kunne Hall og Co selge varene med meget god margin. Dette skjøt fart i omsetningen.

Når det gjaldt Taiwanske CPI, så var det mer tilfeldig. Motards var som alltid i skuddet i Norge, og CPI produserte 2-takteren CPI SM. Den var interessant fordi både Yamaha DT og Xtreme var forholdsvis høyt priset, så at CPI i Taiwan omsider åpnet opp for direkte eksport la grobunn for nok et nytt og viktig segment.

Hall flyttet i 2006 til Nedre hjellegate i Skien, i den tro at det ville gjøre seg å ligge mer sentralt. Butikken het den gang Kudaki ATV & MC. Plassmangel førte til at han flyttet tilbake til Kjørbekk, og det var da Skien Motorsenter ble etablert. På samme tid åpnet HALL butikk i Kragerø. Her fikk han i havn merker som Yamaha, Derbi og Peugeot. Litt senere fikk han som en naturlig konsekvens av dette, sammen med partnere Agentur på Yamaha, Derbi og Peugeot i Skien også. Omtrent på samme tid bygde han opp interessen for Fantic. Merket produserte en nydelig Supermotard som straks ble ekstremt populær. Salget gikk forrykende, men kronekursen svekket seg og Euroen fløy i været, og så var det slutten på Fantic eventyret.

Skien Motorsenter utviklet seg, og plassmangel ble igjen et problem. Hall & Co flyttet dermed inn i nytt bygg på Rødmyr i 2009, der Skien Motorsenter fortsatt eksisterer den dag i dag. Det var på denne tiden HALL også fikk AEON Cobra 50 direkte fra fabrikk, til tross for at Distributøren Pulpi Italia hadde soleklare rettigheter i Europa.  Etter to år kuttet Hall og Co ut Aeon for å satse fullt og helt på SMC. Den åpenbare grunnen var lojalitet til SMC, samt at AEON dessverre aldri maktet å måle seg med SMC kvalitetsmessig.

Hall bestemte seg for å selge seg ut av bedriften i januar 2017.

Nytt av 2018-2019 var at vi begynte å ta inn Bullit fra Belgia og Vervemoto fra Italia. Dette er merkevarer dannet, slik alle kan gjøre det. De klistrer dette merket på motorsyklene og det ser veldig kult ut. For det første så blir da syklene urimelig mye dyrere. Vi har nå bestemt oss for å hente noen av deres modeller, for eksempel Classic 125 og Hero 125, som egentlig er Tracker 125 rett fra fabrikk. For å klare dette, så krever fabrikkene en minimumsordre pr år. Det er ikke lett, ettersom Norge er et land med få innbyggere. Selv om produkter er av høy kvalitet og pene å se på så er det ofte også lommeboka som bestemmer. Vi har derfor bestemt oss for å selge produktene med svært liten margin, til glede for våre kjære kunder.

Gå inn og sjekk ut produkter som Pioneer Classic 125 og Pioneer Tracker 125. Disse blir også levert i forskjellige farger.

For spørsmål, ring 40004480 eller send en epost til salg@motor-shop.no